Zmiany wprowadzono z powodu:
Konkurs na wolne stanowisko urzędnicze ? Kierownik Sekcji Pomocy Środowiskowej
Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym Kierownika Sekcji w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żychlinie
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żychlinie ogłasza nabór kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze - Kierownika w Sekcji Pomocy Środowiskowej.
I. Nazwa i adres jednostki:
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żychlinie, ul.Barlickiego 15A
99-320 Żychlin
II.Określenie stanowiska urzędniczego:
- Kierownik Sekcji Pomocy Środowiskowej
III.Określenie wymagań na stanowisku kierownika w Sekcji Pomocy Środowiskowej w MGOPS w Żychlinie:
- wymagania niezbędne:
1)pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
2)wykształcenie:
-wyższe pierwszego lub drugiego stopnia - rozumie się przez to studia wyższe w rozumieniu ustawy z dnia 27 lipca 2005 r, Prawo o szkolnictwie wyższym, o odpowiednim kierunku umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku, stosownie do opisu stanowiska;
3)staż pracy - minimum 5 lat;
4) kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) nieposzlakowana opinia;
6) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku określonym w ogłoszonym konkursie; - wymagania dodatkowe:
1)preferowane wykształcenie wyższe na kierunku praca socjalna lub pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie;
2)doświadczenia zawodowe w instytucjach realizujących zadania z zakresu pomocy społecznej;
3)doświadczenie zawodowe w zarządzaniu zespołem;
4)znajomość przepisów prawa z zakresu: ustawy o pomocy społecznej wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego, ustawa o zatrudnieniu socjalnym, ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie, ustawy o finansach publicznych, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o samorządzie gminnym;
5)predyspozycje osobowościowe oraz umiejętności interpersonalne:
- umiejętność dobrej organizacji pracy własnej i podległych pracowników;
- umiejętność zarządzania zespołem;
- umiejętność współpracy i skutecznego komunikowania się;
- umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawnych;
- samodzielność, kreatywność, nastawienie na innowacje;
- rzetelność, staranność, samodzielność;
- wysoka kultura osobista;
- odporność na stres;
- umiejętność pracy pod presją czasu i w sytuacjach kryzysowych;
- znajomość obsługi pakietu Office.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku Kierownika Sekcji Pomocy Środowiskowej:
- kierowanie pracą Sekcji Pomocy Środowiskowe, tj. m.in.:
a)określanie celów, zadań i działań do realizacji dla kierowanej komórki;
b)planowanie działań długofalowych oraz krótkoterminowych dotyczących organizacji pracy, zarządzania podległymi pracownikami oraz zasobami finansowymi i rzeczowymi;
c) określanie ryzyka dla realizowanych zadań;
d)określanie norm i procedur dla realizowanych zadań;
e)koordynowanie i nadzorowanie pracy podległych pracowników (tj. zespołu 7 pracowników socjalnych i 2 asystentów rodziny)
f) udzielanie pomocy pracownikom w zakresie prowadzenia trudnych spraw;
g)kontrola wewnętrzna w podległym zespole pracowników socjalnych i asystentów rodziny tj. m.in.:
- wykonywanie kontroli metodyczno-diagnostycznej oraz dyscypliny pracy;
- nadzorowanie terminowości załatwianych spraw;
- ocena realizacji i skuteczności udzielonej pomocy, nadzór pracy w terenie; kontrolowanie pracowników w zakresie formalnego i merytorycznego wnioskowania o pomoc, prowadzenia obowiązującej dokumentacji;
h)ocena pracy podległych pracowników socjalnych, wnioskowanie o nagrody i kary regulaminowe;
i)budowanie i realizowanie współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka;
j)nadzór nad prawidłowością i terminowością sporządzonych w ramach Sekcji sprawozdań i analiz;
k)monitorowanie projektów i zadań realizowanych przez pracowników socjalnych i asystentów rodziny Ośrodka;
l)badanie potrzeb szkoleniowych pracowników socjalnych i asystentów rodziny; - ustalanie potrzeb oraz współudział w kształtowaniu polityki społecznej środowiska lokalnego;
- współdziałanie z instytucjami i organizacjami w podejmowaniu przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej;
- inicjowanie nowych form i metod wsparcia dla klientów pomocy społecznej;
- współpraca z ośrodkami wsparcia w zakresie świadczonych przez nich usług.
- Realizacją zadań wynikających z ustawy o zatrudnieniu socjalnym oraz ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy ;
- Realizacją zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz ustawy Za życiem ( praca z rodziną przeżywającą trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczych ) realizacja usług asystenta rodziny, opracowanie Gminnego Programu Wspierania Rodziny ;
- Diagnozowaniem, nadzorowaniem, monitoringiem i opiniowaniem w sprawie sytuacji rodzin zagrożonych odebraniem dziecka ;
- Realizacją zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w zakresie współpracy z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych ;
- 1Przeprowadzaniem wywiadów środowiskowych w związku z realizacją ustawy o świadczeniach rodzinnych ;
- 1Wykonywaniem zadań wynikających z ustawy o ochronie zdrowia psychicznego (monitoring środowiska) prowadzenie postępowania dot. ubezwłasnowolnienia lub umieszczenia w DPS bez zgody osób niekorzystających ze świadczeń pomocy społecznej ;
- Wskazywaniem na polecenie sądu kandydatów na opiekuna prawnego i kuratora w przypadku osób nie korzystających ze świadczeń ;
V.Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
- umowa o pracę (pełen etat) od sierpnia 2020 r.
- miejsce pracy : Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żychlinie
- wymiar czasu pracy to 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin tygodniowo w przyjętym trzymiesięcznym okresie rozliczeniowym.
- kontakty z klientami
VI. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi 0,04%.
VII. Wymagane dokumenty:
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie według wzoru stanowiącego załącznik do Ogłoszenia;
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje;
- kopie świadectw pracy lub zaświadczenie lub opinia na potwierdzenie spełniania wymagań określonych w pkt III ust. 1 pkt 3 oraz ust. 2 pkt 2;
- oświadczenie kandydata o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku określonym w ogłoszonym konkursie według wzoru stanowiącego załącznik do Ogłoszenia;
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe według wzoru stanowiącego załącznik do Ogłoszenia;
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych według wzoru stanowiącego załącznik do Ogłoszenia;
- w przypadku wskazania kwalifikacji innych niż określone w wymaganiach niezbędnych - inne dokumenty (w tym np. zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy, opinie) dokumentujące posiadane umiejętności, kwalifikacje.
Uwaga:
Prosimy nie załączać dokumentów zawierających dane osobowe wykraczające poza określone w niniejszym Ogłoszeniu.
VIII.Kandydaci, którzy nie spełnią wymagań formalnych zostaną poinformowani pisemnie ze wskazaniem przyczyny odrzucenia kandydatury.
IX. Osoba wyłoniona w drodze naboru, z którą będzie nawiązany stosunek pracy jest zobowiązana przed dniem zatrudnienia przedstawić zaświadczenie o niekaralności.
X. Termin i miejsce składania dokumentów
Dokumenty należy złożyć do dnia 26.06.2020 r. godz. 13.30
Oferty należy składać w MGOPS w Żychlinie pokój nr 9 w godzinach pracy Ośrodka lub przesyłać pocztą do dnia 26.06.2020 r. włącznie (liczy się data wpływu do Ośrodka). Dokumenty należy dostarczyć w zamkniętej kopercie z dopiskiem „Konkurs Kierownik Sekcji Pomocy Środowiskowej w Miejsko – Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żychlinie” oraz podać imię i nazwisko.
Adres: Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej 99-320 Żychlin, ul. Barlickiego 15A.
Inne informacje
a.Każdy z kandydatów, który przeszedł wstępną selekcję tj. stwierdzono, że spełnia wymogi formalne, będzie poinformowany telefonicznie lub pocztą elektroniczną lub pisemnie o terminie kolejnego etapu naboru i zastosowanej metodzie rekrutacji.
b.Oferty, które wpłyną do MGOPS w Żychlinie po upływie terminu składania ofert nie będą rozpatrywane (decydująca jest data i godzina wpływu dokumentów do MGOPS w Żychlinie).
c.Zebrane w wyniku naboru dane osobowe zostaną wykorzystane jedynie na potrzeby rekrutacji, której one dotyczą. Administratorem danych osobowych jest MGOPS w Żychlinie.
d.Informacja o wynikach naboru zostanie zamieszczona niezwłocznie po przeprowadzonym naborze w:
Biuletynie Informacji Publicznej http://www.bip.mgopszychlin.pl w zakładce „Konkurs na wolne stanowisko urzędnicze – Kierownik Sekcji Pomocy Środowiskowej";
stronie internetowej MGOPS w Żychlinie http://www.mgopszychlin.pl w zakładce „Konkurs na wolne stanowisko urzędnicze – Kierownik Sekcji Pomocy Środowiskowej”;
na tablicy informacyjnej w budynku Ośrodka.
Załączniki:
1.Wzór - Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
2.Wzór - Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na wykonywanie pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o konkursie
3.Wzór - Oświadczenie dotyczące niekaralności
4.Wzór - Oświadczenie dotyczące pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych
5.Obowiązek informacyjny dot. ochrony danych osobowych
Publikacja dnia: 12.06.2020
Dokument z dnia: 12.06.2020
Dokument oglądany razy: 491